Posílení imunity u dětí

Vitaminy a minerální látky přispívají ke správnému růstu a vývoji dítěte, posilují imunitu a zvyšují obranyschopnost organismu vůči infekcím. Proto vitaminy a minerály potřebují děti v každém věku a určitě je nejlepší, když tyto látky pochází z přírodních zdrojů. Bohužel nejzdravější ovoce a zelenina obvykle nepatří mezi oblíbená jídla děti. Rodiče většinou vědí, že školák raději … Continue reading Posílení imunity u dětí

Cvičení záda – jak to dělat spravně?

Jedná se o jednu z nejčastějších civilizačních nemoci, které potkají téměř každého. Bolest v kříži je však často varováním či příznakem nemoci. K běžným příčínám se přiřazují například přenášení nebo tahání těžkých věcí, dlouhý stoj v předklonu, blokáda SI skloubení, bolestivá kostrč, chybný pohybový stereotyp, nejrůznější svalové dysbalance ba vyhřezlá meziobratlová ploténka. Tento druh bolestí … Continue reading Cvičení záda – jak to dělat spravně?

Nejčastější chyby v léčbě kašle

Kašel je obranný reflex organismu, kterým se čistí dýchací cesty. Obvykle zakašleme několikrát za hodinu i když jsme zdraví. Takový kašel často ani nevnímáme. V důsledku onemocnění horních cest dýchacích se může objevit inzenzivní kašel, který dokonce občas budí ze spání. Obvyklý kašel nevyžaduje návštěvu u lékaře, proto při jeho léčbě nejčastějí spoléháme na volně prodejné … Continue reading Nejčastější chyby v léčbě kašle

Vitamín C

Vitamín C (kyselina askorbová) zvyšuje odolnost organismu proti infekcím a působí jako antioxidant. Deficit  vitamínu C způsobí kurděje, slabost a únavu, nepřímo může způsobit také anémii, protože kyselina askorbová usnadňuje vstřebávání železa. Je třeba zdůraznit, že vitamín C patří mezi vitaminy rozpustné ve vodě. Předávkování vitamínem C je proto velmi obtížné. Přebytek vitamínu C se … Continue reading Vitamín C

Přírodní zdroje vitaminu A a beta-karotenu

Vitamin A patří mezi vitamíny rozpustné v tucích a známe ho většinou ve formě provitaminu (beta-karotenu). Pamatujete si, jak vás už odmalička rodiče upozorňovali na to, že pokud nebudete jíst mrkev, s vaším zrakem to nedopadne dobře? Jde právě o beta-karoten, který se nachází mimo jiné v mrkvi.  Mezi hlavní příznaky nedostatku provitaminu A patří především snížení … Continue reading Přírodní zdroje vitaminu A a beta-karotenu

Vitamín K – zdroje a funkce

Vitamín K je vitamín rozpustný v tucích. Je nezbytný pro srážení krve a proces mineralizace kostí. Existují dvě přirozeně se vyskytující formy vitamínu K. Vitamín K1, fylochinon, je syntetizován rostlinami. Vitamín K2 (menachinon) je produkován bakteriemi, které se vyskytují v našich střevech. Proto si lidé často myslí, že náš organismus (přesněji řečeno střevní bakterie) produkuje množství vitamínu … Continue reading Vitamín K – zdroje a funkce

Vitaminy pro děti

Vitaminy jsou velmi důležité pro posílení imunity u dětí. Především děti předškolního věku, které teprve začínají navštěvovat kolektivní zařízení, setkávají se s novými infekcemi,  bakteriemi a viry. Aby organismus dítěte mohl jim odolávat, dodatečné posílení imunity je naprosto nezbytné. U školáků se potřeba vitamin na minerálů na jednotku hmotnosti poněkud snižuje, což neznamená, že vůbec nepotřebujou … Continue reading Vitaminy pro děti

Které vitaminy ovlivňují vstřebávání železa z potravin?

Na rozdíl od většiny minerálů je železo dost špatně vstřebatelné –  do organismu přechází pouze 10 % z celkového příjmu železa. Vstřebávání  železa je především ovlivněno tím, s jakou potravou či nápojem je konzumujeme. Víte, jaké jsou nejlepší zdroje železa a které vitaminy zlepšují vstřebávání železa z potravy? Železo najdeme především v červeném mase, drůbežím mase a … Continue reading Které vitaminy ovlivňují vstřebávání železa z potravin?

Vitamin C

Vitamin C je velmi důležitý pro zdraví a vývoj dítěte. Zvyšuje odolnost organismu proti infekcím, podporuje imunitní systém,  snižuje únavu a vyčerpání, působí jako antioxidant a zlepšuje vstřebávání železa. Přidání do jídelníčku dítěte vitaminu C je naprosto nezbytné. Přírodní zdroje vitamínu C Hodně vitaminu C najdeme v potravinach, obsahují ho především kyselé ovoce: červený a … Continue reading Vitamin C

Tři nejzdravější druhy ovoce

Určitě víme, že ovoce a zelenina jsou potraviny, ve kterých najdeme nejvíc vitaminů, minerálů a dalších důležitých látek. Konzumovat bychom je měli pětkrát denně v syrovém nebo jen šetrně upraveném stavu a neměli bychom být příliš vybíraví. Všechny druhy ovoce a zeleniny jsou velmi zdravé, nicméně existují i opravdové vitaminové bomby. Co naprosto musíme přídat do … Continue reading Tři nejzdravější druhy ovoce